| سه شنبه ٠٣ مرداد ١٣٩٦ |
فهرست اصلی
ثبت نظرات

 

ورود
نام کاربری :   
کلمه عبور :   
اوقات شرعی
سخنان بزرگان در خصوص پوشش و حجاب

سخنان بزرگان در خصوص پوشش و حجاب


بانو ستان رانی تنس هلندی : محتوای این کتاب آسمانی کاملاً با عقل و خرد و فطرت بشری مطابقت دارد و از مطالب زننده و خلاف عقل به کلی پاک است. قرآن دربارة زنان، قضاوتی عادلانه دارد و برخلاف بعضی از مرام‌ها و ادیان که جنس زن را تا به سر حد بردگی تنزل داده‌اند و ارزشی برای او قائل نیستند، وی را از مزایا و حقوق انسانی برخوردار ساخته و مقام شامخی برای او منظور داشته است.

 

نولدکه، دانشمند و خاورشناس مشهور آلمانی که در زبان سامی و لغات شرقی تخصص یافته و شهرت کسب کرده است و مهمترین اثر او تاریخ قرآن است که بعد از تألیف آن به دریافت جایزه آکادمی فرانسه نائل شد. می‌نویسد: قرآن با منطق علمی و روش اطمینان‌بخش و قانع‌کننده‌ای که دارد دل‌های شنوندگان خود را به سوی خویش توجه داده و آنها را طرف خطاب قرار می‌دهد. همواره بر دل‌های کسانی که از دور با آن مخالفت می‌ورزند تسلط یافته و آنها را به خود می‌پیوندد. فضیلت قرآن با داشتن سادگی و بلاغت خاص خود به اوج کمال رسیده است. این کتاب توانست از مردمی وحشی و بی‌تربیت،‌ ملتی متمدن ایجاد کند که تعلیم و تربیت دنیای خویش را بر عهده گرفتند.

پرنس ژیوائى بورگیز ، مورخ و تاریخ نویس ایتالیایی که پیرامون مسائل تاریخی، تحقیقات زیادی داشته است می‌نویسد: مسلمین همین که در پیروی قرآن و خواندن آن و عمل به قوانین و احکامش سستی نشان دادند، نیروی سعادت و فرشته سیادت نیز با این بی‌اعتنایی از آنها دور شد و آن همه عزت و قدرت و خرسندی و عظمت از افق حیات آنها رخت بربست و به جایش اهریمن اسارت و بندگی جانشین شد. دشمنان از این فرصت استفاده کردند و بر آنها تاختند و حلقه‌وار چون میکرب‌های اجتماع آنها را در میان گرفتند و آنها را به روزگار کنونی اسیر و مقید ساختند. آری این همه بدبختی‌ها و تیره‌روزی‌های مسلمین از مراعات نکردن قوانین قرآن بوده. در این امر بزرگ هیچ گناهی متوجه اسلام (قرآن) نیست. آیا حقیقتاً چه ایرادی را می‌شود بر آیین پاک گرفت.

فیلیپ.ک دانشمند معاصر و استاد دانشگاه پرینستون آمریکا که درباره تاریخ عرب تحقیقات ارزنده‌ای کرده و چندین کتاب در این زمینه نگاشته است، در یکی از کتب خود به نام تاریخ عرب می‌نویسد: قرآن از تمام معجزات، بزرگتر است و اگر سراسر اهل عالم جمع شوند، بی‌تردید از آوردن مثل آن عاجز خواهند ماند.

کارلتون اس گون دانشمند معروف آنتروپولوژی (انسان شناسی)، استاد دانشگاه ایالت پنسیلوانیا آمریکا در کتاب خود به نام کاروان می‌نویسد: بلاغت یکی از مزایای عظیم قرآن است. قرآن هنگامی که درست تلاوت شود چه شنونده به لغت عرب آشنایی داشته باشد و آن را بفهمد یا آشنایی نداشته و آن را نفهمد، تأثیر شدید و عمیقی در او گذاشته و در ذهنش جاگیر می‌شود. این مزیت بلاغتی قرآن ترجمه‌شدنی نیست.

گیبون: از اقیانوس اطلس تا کنار رود گنگ، قرآن نه فقط قانون فقهی شناخته شده است، بلکه قانون اساسی، شامل رویه قضایی و نظامات مدنی، جزایی و حاوی قوانینی است که تمام عملیات و امور مالی بشر را اداره می‌کند و همة این امور که به موجب احکام ثابت و لایتغیری انجام می‌شود ناشی از اراده خدا است و به عبارت دیگر، قرآن دستور عمومی و قانون اساسی مسلمانان است. دستوری است شامل مجموعه قوانین دینی و اجتماعی و مدنی و تجاری و نظامی و قضایی و جنایی و جزایی. همین مجموعه قوانین از تکالیف زندگی روزانه تا تشریفات دینی از تزکیه نفس، تا حفظ بدن و بهداشت و از حقوق عمومی تا حقوق فردی و از منافع فردی تا منافع عمومی و از اخلاقیات تا جنایات و از عذاب تا مکافات این جهان و جهان آینده همه را در بر دارد.

ویل دورانت در تاریخ تمدن می‌گوید: پیدایش تمدن اسلام از حوادث بزرگ تاریخ است. اسلام طی پنج قرن، از سال 81 تا 579 هجری، از نظر نیرو و نظم و بسط قلمرو و اخلاق نیک و تکامل سطح زندگانی و قوانین منصفانه انسانی و ادبیات و تحقیق علمی و علوم و طب و فلسفه پیشاهنگ جهان بود.

آلبرت انیشتاین که نیازى به معرفى ندارد، مى‏گوید:  قرآن کتاب جبر یا هندسه نیست؛ مجموعه‏اى از قوانین است که بشر را به راه صحیح، راهى که بزرگ‏ترین فلاسفه و دانشمندان دنیا از تعریف و تعیین آن عاجزند ، هدایت مى‏کند.

پروفسور آرتور آربرى که یکى از مترجمان مشهور قرآن به زبان انگلیسى است، مى‏گوید:  زمانى که به پایان ترجمه قرآن نزدیک مى‏شدم، سخت در پریشانى به سر مى‏بردم؛ اما قرآن آنچنان آرامش خاطرى به من مى‏بخشید که براى همیشه به خاطر خواهم داشت. من در حالى که مسلمان نیستم، قرآن را خواندم تا آن را درک کنم و به تلاوت آن گوش دادم تا مجذوب آهنگ‏هاى نافذ و مرتعش کننده‏اش شوم و تحت تأثیر آهنگش قرار گیرم و به کیفیتى که مسلمانان واقعى و نخستین داشتند، نزدیک گردم تا آن را بفهمم.

دکتر هانرى کُربن، اسلام شناس معروف فرانسوى، سخن جالبى درباره قرآن دارد. وى مى‏گوید:اگر قرآن خرافى بود و از جانب خداوند نبود، هرگز جرأت نمى‏کرد که بشر را به علم و تعقل و تفکر دعوت کند. هیچ اندیشه‏اى به اندازه قرآن محمّد(ص) انسان را به دانش فرا نخوانده است تاآن جا که نزدیک به نه صد و پنجاه بار در قرآن، از علم و عقل و فکر سخن رفته است.

 

ناپلئون بناپارت، امپراطور فرانسه : امیدوارم آن زمان دور نباشد که من بتوانم همه دانشمندان جهان را با یکدیگر متحد کنم تا نظامى یکنواخت، فقط براساس اصول قرآن مجید که اصالت و حقیقت دارد و مى‏تواند مردم را به سعادت برساند، ترسیم کنم. قرآن به تنهایى عهده دار سعادت بشر است .

مهاتما گاندى، رهبر فقید هند هم اعتقاد داشت : از راه آموختن علم قرآنى، هر کس به اسرار وحى و حکمت‏هاى دین، بدون داشتن هیچ خصوصیت ساختگى دیگرى پى مى‏برد. در قرآن هیچ اجبارى براى تغییر دین و مذهب انسان‏ها دیده نمى‏شود. قرآن به راحتى مى‏گوید: هیچ زور و اکراهى در دین وجود ندارد .

ژان ژاک روسو، متفکر و روان شناس مشهور فرانسوى، برداشت منحصر به فردى از قرآن دارد؛ او مى‏گوید:  بعضى از مردم بعد از آن که مقدار کمى عربى یاد گرفتند، قرآن را خوانده، امّا درست درک نمى‏کنند. اگر مى‏شنیدند که محمّد(ص) با آن کلام فصیح و آهنگ رساى عربى آن را مى‏خواند، هر آینه به سجده مى‏افتادند و ندا مى‏کردند: اى محمّد عظیم! دست ما را بگیر و به محلشرف و افتخار برسان. ما به خاطر یارى تو حاضریم که جان خویش را فدا سازیم .

بلر خاور شناس معروف می گوید: لغت قرآن ،فصیح ترین لغات عرب واسلوب بلاغت آن طوری است که افکار را به سوی خود جذب می کند.قرآن دارای مواعظی است آشکار و به زودی برای همیشه بی معارض خواهد بود.هر کس که از این کتاب به خوبی پیروی کند،زندگی آرام وگوارایی خواهد داشت.

پروفسور رابرستون کشیش اسکاتلندی می گوید: قرآن مقدس در مورد دو رویی،کینه،تکبر،غرور،بی عدالتی و انواع آن،بسیار سخت گیر و در مورد صفات نیک از قبیل صبر،حق شناسی،صداقت و ترس از خدا،بسیار مصر و جدی است.

دکتر پطروشوفسکى استاد تاریخ شناس روسى : قرآن تعلیمات و احکام و مواعظ و سخنانى است که محمد (ص) در زمان هاى مختلف به پیروان خویش از طریق وحى که از طرف خداوند در حالت خاص به وسیله روح القدس یا جبرئیل بر وى نازل شده بود، ابلاغ کرد، آیات قرآن توسّط مؤمنان بر برگ هاى خرما و قطعات استخوان و ندرتاً بر پوست نوشته مى‏شده ولى بیشتر از بر مى‏کردند، صحابه پرشور نیز قرآن را از بر کرده و حافظ آن بودند، قرآن براى مسلمانان کتابى است مقدس و پایه دین ایشان است، و همان مقامى را دارد که تورات در نظر یهودیان و انجیل در نظر مسیحیان دارد. از نظرگاه مسلمانان مؤمن قرآن بر خلاف آنچه دانشمندان اروپائى مى‏پندارند، تألیف و پدید آورده محمد پیامبر (ص) نبوده بلکه سخنان اصیل (وحى) خداوند است.

بانو مایل آنجلو ایتالیائى :در ابتداء به عللى الزاماً کتاب هایى که بیگانگان در زمینه اسلام و قرآن نوشته بودند مورد مطالعه قرار دادم، با وجودى که نوشته‏هاى آنان درباره آئین جاودانى اسلام با غرض ورزى و بدگوئى توأم است، در عین حال مى‏توان از لابلاى سخنان ایشان حقایق تابناک اسلام را دریافت و حدود نفوذ و اتقان مطالب قرآن را به دست آورد. آشنائى من با تعالیم حیات بخش و معارف درخشان اسلام و قرآن، بینش جدید و عمیقى در من به وجود آورد و طرز فکرم را درباره جهان آفرینش و فلسفه وجود به کلى دگرگون ساخت و احساس کردم که تعلیمات اسلام بر خلاف تعالیم مسیحیت، انسان را موجودى شریف و با شخصیت مى‏شناسد نه موجودى کثیف و ذاتاً آلوده!!. مسلمانان به حکم کتاب آسمانى قرآن پیامبر عالى مقام خود را انسانى مانند انسان هاى دیگر مى‏دانند که خداوند او را براى تبلیغ و رسالت و رهنمائى انسان ها برگزیده است. در این کتاب دستور زندگى و نحوه بهره‏گیرى از لذایذ این دنیا و حیات آن، به طرزى جالب و خردمندانه بیان شده است.

کونت ادوارد گیوجا دانشمند ایتالیایى: من در پیرامون ادیان قدیم و جدید، تحقیق فراوان نموده و آن ها را با دقت مورد مطالعه قرار دادم تا در نتیجه به دست آوردم که یگانه آئین آسمانى و حقیقى اسلام است، و کتاب آسمانى این دین، یعنى قرآن مجید، تمام نیازمندی هاى مادى و معنوى بشر را تضمین کرده و او را به کمالات اخلاقى و روحى، سوق مى‏ دهد و رهبرى مى نماید .

لومانس دانشمند امریکایی: اولین شراره زیبا و با‌طراوت که نور از قرآن کریم می باراد، عبارت بسم‌الله الرحمن‌الرحیم است که دنیایی از معنا است.

ربوا دانشمند فرانسوی: قرآن منطق و زیبایی دارد، به زور به کسی تحمیل نمی‏شود، بلکه لطیف است و در مقام اقناع به نیروی منطق مجهز است.

سرویلیام موئیس دانشمند انگلیسی: قرآن کریم آکنده از دلایل منطقی، علمی، قضایی، حقوقی، مدنی و مهم‏تر از همه لطافت است که در کتب آسمانی بی‌نظیر است.

مایکل آنجلو دانشمند ایتالیایی : آشنایی من با تعایم حیات‌بخش و معارف درخشان اسلام و قرآن، بینش جدید و عمیقی در من ایجاد کرد و طرز فکرم را درباره جهان آفرینش و فلسفه وجود به کلی دگرگون ساخت و احساس کردم که تعلیمات اسلام برخلاف تعالیم مسیحیت انسان را موجودی شریف و با شخصیت می شناسد نه موجودی کثیف و ذاتا آلوده، مسلمانان به حکم کتاب آسمانی خود قرآن پیامبر والامقام خود را انسانی مانند انسان‌های دیگر می دانند که خداوند او را برای تبلیغ و رسالت و راهنمایی انسان‌ها برگزیده است در این کتاب دستور و نحوه بهره گیری از لذایذ این دنیا و حیات آن، به طرزی جالب و خردمندانه بیان شده است.

سدیو دانشمند فرانسوی نیز معتقد بود در قرآن که اوج زیبایی سخن‏ها است، چیزی از مقررات اجتماعی فروگذاری نشده است.

ویلیام انگلیسی در مورد قرآن کریم گفته است: قرآن محمد (ص) کتابی است پر از دلایل روشن و منطقی و مسائل بی شمار علمی و قوانین حقوقی و قضایی و دستورات عالیه برای حفظ حیات مدنی و اجتماعی که با عبارات ساده و در عین حال محکم و منظم آمده و خواننده را مجذوب خود می نماید.

خانم ساچيکو موراتا از ژاپن :وي اهل هوکائيدوي ژاپن است که بعد از خاتمه تحصيلات به دانشکده حقوق دانشگاه چليا در رشته حقوق قضايي راه يافت و موفق به دريافت مدرک ليسانس شد و بعد از آن ، براي تحقيق در زمينه فقه اسلامي به ويژه فقه جعفري به ايران آمد ودر دانشگاه الهيات و معارف اسلامي به اخذ دکتراي الهيات نايل گرديد . وي با اينکه با زبان عربي و فارسي آشنايي نداشت ، در اثر جديت با اين دو زبان هم آشنا شد تا توانست دکتراي الهيات را کسب نمايد .

ايشان بودايي مذهب وهمسرش مسيحي است و احتمالا بعد از انقلاب اسلامي مسلمان شده است . وي در مصاحبه اي به سوالات بسياري پاسخ داد که ما دو سوال آن را در اينجا مي آوريم .

خبرنگار : بنظر شما حجاب يعني چه ؟ شما محجوبه بود ن خانمها را ترجيح مي دهيد يا مکشوفه بودن را ؟

خانم ساچيکو مورآتا : حتما محجوبه بودن را ترجيح مي دهم و حد معقول پوشش را مي پسندم ، زيرا لطف زن به محجوبه بودن اوست . اصولا طبع هر انساني طالب کشف تنوع هاست . وقتي زنان به شکل امروزي مکشوفه باشند ، چيزي براي جلب توجه مرد باقي نمي گذارند .

هر چيز با اهميتي وقتي چندين بار روياروي قرار گيرد ، اهميت خود را از دست مي دهد و اين موضوع در تحکيم روابط زناشويي نقش بسيار مهم و موثري دارد . در مغرب زمين که زنها قيود را گسسته اند و انواع لباسهاي کوتا ه و زننده مي پوشند ، روابط زنا شويي آنان از کمترين استحکامي برخوردار نيست .

خبرنگار : وضع زنان ايران در چه پايه اي قابل قياس با زنان ژاپن است ؟

- زنهاي ژاپني در هر موقعيت تحصيلي که باشند کار در خانه را ترجيح مي دهند . فرزندانشان راخود تربيت مي کنند و براي مردان خود نيز احترام فوق العاده اي قائل هستند . اصولا حفظ و سلامت بزرگتر ها ، يکي از وظايف اخلاقي مردم ژاپن است و اين مولود تعليمات مذهبي است که باز هم در ژاپن از مقام و موقعيت خاص برخوردار است

خانم گاندي مي گويد :

« اي زنان ! اگر آرايش کردن شما تنها به منظور جلب شهوت مرد است ، از اين کار خودداري کنيد و زير بار چنين خفت و خواري نرويد . »


نظر آلفرد هيچکاک :

« هيچکاک » فيلمساز مشهوري است . وي مي گويد : « من معتقدم که زن هم بايد مثل فيلمي پر هيجان باشد . بدين معني که ماهيت خود را کمتر نشان دهد و براي کشف خود ، مرد را به نيروي تخيل و تصور زيادتري وا دارد . بايد زنان پيوسته همين شيوه رفتار کنند . يعني کمتر ماهيت خود را در معرض نمايش قرار دهند نشان دهند و بگذارند مرد براي کشف آنها بيشتر به خود زحمت بدهد . زنان شرقي تا چند سال پيش به خاطر حجاب و نقاب و روي بندي که به کار مي بردند خود به خود جذاب مي نمودند و همين مساله ، جاذبه نيرومندي بدانها مي داد . اما بتدريج با تلاشي که زنان اين کشورها براي برابري با زنان غربي ازخود نشان مي دهند ؛ حجاب پوششي که ديروز بر زن شرقي کشيده شده بود ، از ميان مي رود و همراه آن از جاذبه جنسي او هم کاسته مي شود

 

برتراندراسل مي گويد:

از لحاظ هنر مايه تاسف است كه بآساني به زنان بتوان دست يافت و خيلي بهتر است كه وصال زنان دشوار باشد بدون آنكه غير ممكن گردد.


ويل دورانت مي گويد:

آنچه بجوييم و نيابيم عزيز و گرانبها مي گردد . زيبايي به قدرت ميل بستگي دارد وميل با افناع وارضا ضعيف وبا منع و جلوگيري قوي مي گردد.

خودداري از انبساط وامساك در بذل و بخشش بهترين سلاح براي شكار مردان است. اگر اعضاي نهايي انسان را در معرض عام تشريح مي كردند توجه ما به آن جلب مي شد ولي رغبت و قصد به ندرت تحريك مي گردد. مرد جوان به دنبال چشمان پر از حياست و بي آنكه بداند حس مي كند كه اين خودداري ظريفانه از يك لطف و رقت عالي خبر مي دهند.


توصيه چارلي چاپلين به دخترش

وي كه يكي از بازيگران مشهور جهان است در نامه اي به دخترش مي نويسد:

برهنگي بيماري عصر ماست و من پيرم . شايد حرفهاي خنده آور مي زنم اما به گمان من تن عريان تو بايد مال كسي باشد كه روح عريانش را دوست داري.


جوديت ميلر

خبرنگار روزنامه نيويورگ تايمز طي مقاله اي با عنون زنان در آغوش اسلام امنيتي تازه مي يابند با اشاره به گرايش روز افزون زنان مسلمان به حجاب مي نويسد: چه چيزي اين بازگشت را ميسر ساخته است؟ بازگشتي كه به معناي واقعي در آزاديهاي شخصي وسياسي صورت گرفته است؟

پاسخ آن در ارمغانهاست گه اصول گرايان اسلامي به روح و روان جامعه مدرن خاور ميانه و به زن ومرد آن تقديم كرده اند.

پوشش (حجاب) براي زن اين امكان را فراهم ساخته كه در شهرهاي شلوغ بتواند براحتي فعاليت كند واز مزاحمت مردان جوان و نوجواناني كه در جستجوي كار از اطراف و اكناف كشور به پايتخت سرازير شده اند در امان بماند.

اين لباس يك پيام غير قابل ترديد به اطرافيان مي فرستد. حجاب مي گويد: اين زن نجيب است با او كار نداشته باشيد وبه وي اجازه مي دهد بدون اينكه مورد آزار جنسي قرار گيرد در اتوبوسهاي شلوغ شهر وسار شود.


رئيس انستيتو تعليم وتربيت آلمان

حضور مجزاي دختران و پسران در كلاسهاي درس مخصوص در دوره ابتدايي مي تواند در يادگيري دختران تاثير بسزايي داشته باشد. و در پي تحقيقات انستيتو پژوهشي پلانك آلمان ميل و رغبت دختران براي يادگيري روش مخصوص علوم رياضي در كلاسهاي مختلط رضايتبخش نيست.


هشدار اسقف اعظم انگليس

(دكتر جورج كري) اسقف اعظم انگليس نسبت به انحطاط اخلاقي در ميان جوانان اين كشور هشدار داد واز بي توجهي سيستم آموزشي اين كشور به دروس مذهبي انتقاد كرد وگفت:

اين اعتقادات مذهبي در انگلستان به عنوان يك سرگرمي در افكار عمومي جاي گرفته است.و برنامه هاي مذهبي مدارس به عنوان يك بخش اضافه نه اصلي مطرح است و بعد ايشان خواستار بازگشت به ارزشهاي مطروح در ده فرمان الهي و رعايت بيشتر موازين ارزشمند اخلاقي شد.


گزارشي از راديو فرانسه

به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران وبه نقل از راديو فرانسه:

در ويرجينياي آمريكا طرحي در سال سوم راهنمايي براي جدا كردن دختران از پسران در كلاس درس در دست ازمايش است . چون آموزگاران پي برده اند كه دختران بخصوص در رياضيات و علوم بدون حضور پسران راحت تر به نظر مي رسند.

به گفته آموزگاران ، دختران در كلاسهاي مختلط براي آنكه مورد تمسخر وانتقاد پسرها قرار نگيرند كمتر در بحثها شركت مي كنند. در حالي كه در غياب پسرها بهتر و راحت تر به سوالات جواب مي دهند. ظاهر نتايج اوليه اين آزمايشها رضايت بخش بوده است.

به گفته آموزگاران بخصوص دختران خجول در كلاسهاي دخترانه راحت تر هستند اما انجمنهاي متعددي از جمله انجمن ملي زنان آمريكا با اين طرح به مبارزه برخاسته است و آن را جدايي و تبعيض جنسي فاحشي مي داند.


نظر بازيگران سابق سينما و گويندگان تلويزيون در مورد حجاب

آنهايي كه با سينما آشنايي دارند مي دانند كه بيشتر فيلمهاي عربي در مصر ساخته مي شود و بيشترين اين فيلمها در ابتذال، وقاحت وفساد و نيز كيفيت پايين هنري شهرت دارند .نقش زن در فيلمهاي آنچناني، نيازي به تشريح ندارد و همه مي دانند كه زن در اين گونه فيلمها، بجز اهداف شيطاني وسيله سودجويي و پرفروش كردن فيلم مي باشد.

در سالهاي اخير گروهي از بازيگران زن مصري اين واقعيت را درك كرده اند كه بازيچه دست توليدكنندگان وابزار سودجوييهاي يغماگران شده اند واز سويي بر اثر موج اسلام گرايي انوار حيات آفرين ايين محمدي بردلهايشان تابيده است و به هدايت الهي راه يافتند. از اين رو با شهامتي خالصانه به دامن اسلام وارزشهاي گرانقدر آن بازگشتند از گذشته خود توبه كردند واز هنرپيشگي دروغين كناره گرفتند.


آلفرد هيچکاک:

«هيچکاک» فيلمساز مشهوري است. وي مي‌گويد: «من معتقدم که زن هم بايد مثل فيلمي پرهيجان باشد. بدين معني که ماهيت خود را کمتر نشان دهد و براي کشف خود، مرد را به نيروي تخيل و تصور زيادتري وادارد. بايد زنان پيوسته برهمين شيوه رفتار کنند. يعني کمتر ماهيت خود را معرض نمايش قرار دهند نشان دهند و بگذارند مرد براي کشف آنها بيشتر به خود زحمت بدهد. زنان شرقي تا چند سال پيش به خاطر حجاب و نقاب و روي بندي که به کار مي‌بردند خود به خود جذاب مي‌نمودند اما بتدريج باتلاشي که زنان اين کشورها براي برابري با زنان غربي از خود نشان مي‌دهند؛ حجاب و پوششي که ديروز بر زن شرقي کشيده شده بود، از ميان مي‌رود ».


برتراند راسل مي‌گويد:

« از لحاظ هنر، مايه تاسف است که بآساني به زنان بتوان دست يافت و خيلي بهتر است که وصال زنان دشوار باشد، بدون آنکه غيرممکن گردد.»


ويل دورانت مي‌گويد:

«آنچه بجوييم و نيابيم عزيز و گرانبها مي‌گردد. زيبايي به قدرت ميل بستگي دارد و ميل با اقناع و ارضا، ضعيف و با منع و جلوگيري، قوي مي‌گردد.خودداري از انبساط و امساک در بذل و بخشش، بهترين سلاح براي شکار مردان است. اگر اعضاي نهايي انسان را در معرض عام تشريح مي‌کردند، توجه ما به آن جلب مي‌شد، ولي رغبت و قصد به ندرت تحريک مي‌گردد. مرد جوان به دنبال چشمان پر از حياست و بي‌آنکه بداند، حس مي‌کند که اين خودداري ظريفانه از يک لطف و رقت عالي خبر مي‌دهد.»


جوديت ميلر:

خبرنگار روزنامه نيويورگ تايمز طي مقاله‌اي با عنوان «زنان در آغوش اسلام امنيتي تازه مي‌يابندي با اشاره به گرايش روز افزون زنان مسلمان به حجاب مي‌نويسد: چه چيزي اين بازگشت را ميسر ساخته است؟ بازگشتي که به معناي واقعي در آزاديهاي شخصي و سياسي صورت گرفته است؟


پاسخ آن در ارمغانهاست که اصول گرايان اسلامي به روح و روان جامعه مدرن خاور ميانه و به زن و مرد آن تقديم کرده‌اند.

پوشش(حجاب) براي زن اين امکان را فراهم ساخته که در شهرهاي شلوغ بتواند براحتي فعاليت کند و از مزاحمت مردان جوان و نوجواناني که در جستجوي کار از اطراف و اکناف کشور به پايتخت سرازير شده‌اند درامان بماند.

اين لباس يک پيام غيرقابل ترديد به اطرافيان مي‌فرستد. حجاب مي‌گويد: اين زن نجيب است. با او کار نداشته باشيد. و به وي اجازه مي‌دهد بدون اينکه مورد آزار جنسي قرار گيرد در اتوبوسهاي شلوغ شهر سوار شود.

سایت های مرتبط
نظرسنجی
به نظر شما از نظر کیفی مطالب سایت چگونه است؟

عالی
خوب
متوسط
ضعیف

آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 6530
 بازدید امروز : 492
 کل بازدید : 1403835
 بازدیدکنندگان آنلاين : 7
 زمان بازدید : 0/3125
تمامی حقوق این سایت برای این سازمان محفوظ می باشد.